W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski Śmigla

Pl. Wojska Polskiego 6
64-030 Śmigiel

tel.: (+48) 65 518 00 03
fax: (+48) 65 518 98 23

email: urzadmiejski@smigiel.pl

NIP: 6981067425

REGON: 000530880

Gmina Śmigiel

Pl. Wojska Polskiego 6
64-030 Śmigiel

NIP: 6981722462

REGON: 411050557

TERYT: 3011053

Dowody osobiste, Ewidencja Ludności

XML

Uwaga!

W związku z możliwością internetowej rezerwacji wizyty w USC, informujemy, że pierwszeństwo obsługi będą miały osoby, które wcześniej zapiszą się na wizytę.

Rejestr Danych Kontaktowych

Rejestr Danych Kontaktowych Rejestr Danych Kontaktowych to baza, dzięki której masz pewność, że administracja publiczna ma dostęp do Twoich aktualnych danych kontaktowych. Po co administracji Twoje dane kontaktowe? Pozwalają na szybki i skuteczny kontakt z Tobą, by powiadomić Cię o: dokumentach gotowych do odbioru, rozpatrzeniu złożonych...

Wydanie dowodu osobistego

Wniosek na dowód osobisty składa: osoba, która ukończyła 18 lat i nie ma jeszcze dowodu osobistego, osoba, która nie ukończyła 18 lat - jeśli do dnia 18-tych urodzin pozostało mniej niż 30 dni (składa wniosek bez udziału rodzica), osoba, która musi wymienić dowód osobisty z powodu zmiany danych osobowych lub upływu terminu ważności, ...

Zastrzeżenie nr PESEL i cofnięcie zastrzeżenia PESEL

ZASTRZEŻENIE NR PESEL i COFNIĘCIE ZASTRZEŻENIA PESEL Wymagane dokumenty Jeśli chcesz zastrzec nr PESEL lub cofnąć zastrzeżenie nr PESEL możesz to zrobić elektronicznie lub osobiście w organie dowolnej gminy. NAJPROSTSZYM SPOSOBEM JEST ZŁOŻENIE WNIOSKU ELEKTRONICZNIE - PRZEZ INTERNET. W tym celu skorzystaj WYŁĄCZNIE z usługi na następującej...

Zgłoszenie wyjazdu za granicę na okres dłuższy niż 6 miesięcy oraz zgłoszenie powrotu

Każdy, kto wyjeżdża za granicę na dłużej niż 6 miesięcy musi zgłosić swój wyjazd oraz powrót. Jednakże, gdy zgłosisz wyjazd na stałe, zostaniesz automatycznie wymeldowany z miejsca pobytu stałego i czasowego. Zgłoszenia wyjazdu za granicę oraz powrotu można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika. Aby zgłosić wyjazd za granicę lub powrót...

Zaświadczenie z rejestru mieszkańców

Urząd Miejski Śmigla wydaje na wniosek zaświadczenia z prowadzonego przez siebie rejestru mieszkańców. Mogą się zdarzyć okoliczności, w których będziesz zobowiązany przedstawić zaświadczenie z rejestru mieszkańców dotyczące potwierdzenia konkretnych informacji. Wydawane zaświadczenia najczęściej wykorzystywane są w sprawach: sprzedaży...

Zaświadczenie z Rejestru Dowodów Osobistych

Dane każdej osoby, która posiada dowód osobisty, są przetwarzane w Rejestrze Dowodów Osobistych. Jeśli potrzebujesz zaświadczenia, które będzie zawierało informacje o Twoich danych, znajdujących  się w Rejestrze Dowodów Osobistych, możesz wystąpić z wnioskiem do dowolnego urzędu gminy. Pamiętaj, że zaświadczenie możesz otrzymać wyłącznie, gdy...

Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej

Każdy, kto przebywa w Polsce, zobowiązany jest zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego. Mogą się jednak zdarzyć pewne sytuacje, w których zameldowanie nie będzie możliwe w zwykłym trybie tj. "przy okienku w urzędzie", np. gdy nie masz możliwości, aby właściciel mieszkania lub domu, w którym mieszkasz potwierdził swoim podpisem na...

Zameldowanie na pobyt stały i czasowy trwający ponad 3 miesiące

Każdy, kto ma polskie obywatelstwo i mieszka w Polsce, powinien pamiętać o obowiązku meldunkowym. Masz 30 dni na zgłoszenie nowego miejsca zamieszkania (licząc od dnia przybycia do tego miejsca). Jeśli mieszkasz pod konkretnym adresem i zamierzasz tam mieszkać na stałe - zamelduj się tam na pobyt stały. Jeśli tymczasowo mieszkasz pod innym...

Zameldowanie cudzoziemców na pobyt stały i czasowy

Cudzoziemiec - obywatel innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, który przebywa w Polsce dłużej niż 3 miesiące, musi się zameldować. Pozostali cudzoziemcy mają obowiązek zameldowania się jeżeli ich pobyt jest dłuższy niż 30 dni. Jeśli jesteś obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa EFTA lub Szwajcarii albo członkiem...

Wymeldowanie

Każdy, kto opuszcza swoje miejsce pobytu stałego musi wymeldować się z miejsca dotychczasowego zameldowania na pobyt stały. Podobnie jest w przypadku wyprowadzki z miejsca pobytu czasowego - jeżeli osoba wyprowadzi się przed upływem zadeklarowanego terminu pobytu, musi ten fakt zgłosić w urzędzie. Zgłoszenia wymeldowania można dokonać osobiście...

Wymeldowanie lub uchylenie zameldowania (wymeldowania) w drodze decyzji administracyjnej

Każdy polski obywatel, który opuszcza swoje miejsce pobytu stałego musi wymeldować się najpóźniej w dniu, w którym wyprowadza się z miejsca dotychczasowego zameldowania na pobyt stały. Podobnie jest w przypadku wyprowadzki z miejsca pobytu czasowego - jeżeli osoba wyprowadzi się przed upływem zadeklarowanego terminu pobytu, musi ten fakt zgłosić w...

Udostępnienie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL

Urząd Miejski Śmigla udostępnia w trybie jednostkowym dane z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL. Przez dane jednostkowe rozumie się informacje dotyczące jednej osoby lub imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem. Do korzystania z nich są uprawnione m.in. organy administracji publicznej, sądy i prokuratura, a także inne...

Rejestr wyborców

Wpis do rejestru wyborców daje Ci możliwość głosowania w miejscu Twojego zamieszkania lub przebywania i dotyczy wszystkich wyborów/referendów, nie jest wpisem jednorazowym (tylko do najbliższych wyborów). Wniosek o wpisanie do rejestru można składać przez cały rok, najpóźniej w ostatnim dniu pracy Urzędu przed dniem głosowania - w godzinach...

Utrata lub uszkodzenie dowodu osobistego

Jeśli Twój dowód osobisty zaginął lub został uszkodzony albo skradziony zgłoś to jak najszybciej. Utratę dowodu lub uszkodzenie zgłosisz w dowolnym urzędzie gminy, przez Internet, a jeśli przebywasz za granicą - osobiście, listownie lub faksem - w konsulacie. Utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego może zgłosić: posiadacz dowodu osobistego;...