W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski Śmigla

Pl. Wojska Polskiego 6
64-030 Śmigiel

tel.: (+48) 65 518 00 03
fax: (+48) 65 518 98 23

email: urzadmiejski@smigiel.pl

NIP: 6981067425

REGON: 000530880

Gmina Śmigiel

Pl. Wojska Polskiego 6
64-030 Śmigiel

NIP: 6981722462

REGON: 411050557

TERYT: 3011053

Zaświadczenie z Rejestru Dowodów Osobistych

Dane każdej osoby, która posiada dowód osobisty, są przetwarzane w Rejestrze Dowodów Osobistych.

Jeśli potrzebujesz zaświadczenia, które będzie zawierało informacje o Twoich danych, znajdujących  się w Rejestrze Dowodów Osobistych, możesz wystąpić z wnioskiem do dowolnego urzędu gminy.

Pamiętaj, że zaświadczenie możesz otrzymać wyłącznie, gdy pytasz o swoje dane znajdujące się w Rejestrze Dodowów Osobistych lub gdy występujesz o dane dotyczące Twojego dziecka lub podopiecznego, dla którego jesteś opiekunem prawnym albo kuratorem.

Aby otrzymać zaświadczenie z Rejestru Dowodów Osobistych musisz złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia. Samodzielnie napisz pismo, które będzie zawierać Twoje dane:

  • imię i nazwisko,
  • numer PESEL,
  • adres,

oraz wskazanie, jakie informacje powinno zawierać zaświadczenie, o które wnioskujesz (zaświadczenie może stanowić pełny odpis Twoich danych, lub zawierać jedynie kilka żądanych informacji).

Do wniosku załącz następujące dokumenty:

  • dowód opłaty za wydanie zaświadczenia;
  • jeśli załatwiasz sprawę przez pełnomocnika, dołącz dokument pełnomocnictwa i potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej. W przypadku, gdy będzie to Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne.

Opłaty

  • za wydanie zaświadczenia - 17 zł;
  • od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa (od pełnomocnictwa udzielnego przez Ciebie każdej wskazanej osobie), gdy będzie reprezentował Cię pełnomocnik niebędący Twoją najbliższą rodziną - 17 zł

Termin i sposób załatwienia

Zaświadczenie otrzymasz w ciągu 7 dni. Odmowa wydania zaświadczenia bądź odmowa wydania zaświadczenia o żądanej treści następuje w drodze postanowienia.

Podstawa prawna

  • ustawa z 06.08.2010 r. o dowodach osobistych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1464 ze zm.);
  • ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 ze zm).

Tryb odwoławczy

Jeśli nie otrzymasz zaświadczenia o żądanej treści, możesz wnieść zażalenie do Wojewody Wielkopolskiego za pośrednictwem Burmistrza Śmigla. Masz na to 7 dni od daty jego doręczenia.

Powiadom znajomego