W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski Śmigla

Pl. Wojska Polskiego 6
64-030 Śmigiel

tel.: (+48) 65 518 00 03
fax: (+48) 65 518 98 23

email: urzadmiejski@smigiel.pl

NIP: 6981067425

REGON: 000530880

Gmina Śmigiel

Pl. Wojska Polskiego 6
64-030 Śmigiel

NIP: 6981722462

REGON: 411050557

TERYT: 3011053

Informacja o naborze wniosków o wydanie zaświadczenia o pełnieniu funkcji sołtysa

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy inne
Komórka odpowiedzialna Wydział Organizacyjny – WO

KARTA INFORMACYJNA – URZĄD MIEJSKI ŚMIGLA

PROCEDURA WO Zaświadczenie o pełnieniu funkcji sołtysa.
I. Wymagane dokumenty: 1. Wniosek o wydanie zaświadczenia o pełnieniu funkcji sołtysa
2. Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł
3. Klauzula informacyjna – ochrona danych osobowych
II. Kto może załatwić sprawę: Sołtysi lub byli sołtysi, którzy: 1. 1. pełnili funkcję sołtysa na podstawie ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym przez okres co najmniej dwóch kadencji, lecz nie mniej niż 8 lat, 2. 2. uzyskali odpowiedni wiek: w przypadku kobiet 60 lat, zaś w przypadku mężczyzn 65 lat, 3. 3. nie byli skazani prawomocnym wyrokiem za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe popełnione w związku z pełnieniem funkcji sołtysa.
III. Miejsce załatwienia sprawy: Wydział Organizacyjny
Urząd Miejski Śmigla
Pl. Wojska Polskiego 6
64-030 Śmigiel
Biuro rady, pok. 25
Tel. 655186913
IV. Termin załatwienia sprawy: Wniosek można złożyć od 10 lipca 2023 r.
Zaświadczenie wydane zostanie do 7 dni od dnia daty wpływu wniosku do Urzędu..
V. Opłaty: Opłata skarbowa w wysokości 17 zł
VI. Uwagi: W przypadku, gdyby dokumenty potwierdzające pełnienie funkcji sołtysa nie zachowały się w archiwum Urzędu Miejskiego, Burmistrz Śmigla wydaje postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia ze względu na brak danych potwierdzających okres pełnienia funkcji. Postanowienie to należy dołączyć do wniosku o przyznanie świadczenia, które dostarczyć należy do KRUS.
VII. Podstawa prawna: Ustawa z dnia 26 maja 2023 r. o świadczeniu pieniężnym z tytułu pełnienia funkcji sołtysa (Dz.U. poz. 1073).
VIII. Dodatkowe informacje: Brak
IX. Data aktualizacji i osoba sporządzająca: 06.07.2023 r. Beata Lester
X. Druki: Wniosek + klauzula

Załączniki

Powiadom znajomego