Przeprowadzenie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego
KARTA INFORMACYJNA – URZĄD MIEJSKI ŚMIGLA |
|
PROCEDURA WO-01 |
Przeprowadzenie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego |
I. Wymagane dokumenty: |
1. Wniosek o wszczęcie postępowania 2. Klauzula informacyjna 3. Poświadczone przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe (wraz z suplementami jeżeli były one wydane) 4. Poświadczona przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem kopia aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego wraz z uzasadnieniem. 5. Zaświadczenie dyrektora szkoły zawierające informacje o: a) Wymiarze zatrudnienia nauczyciela oraz nauczanym przez niego przedmiocie lub rodzaju prowadzonych zajęć w dniu wydania zaświadczenia oraz w okresie odbywania stażu, ze wskazaniem wszystkich szkół, w których nauczyciel odbywał staż; b)Dacie zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego nauczyciela, c)Dacie złożenia przez nauczyciela sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego, d)Przyczynach wydłużenia okresu stażu oraz zaliczenia dotychczas odbytego stażu w przypadkach określonych w art. 9 d ust. 5 i 5a oraz art. 9f ust. 2 i 4 Karty Nauczyciela, ze wskazaniem podstawy prawnej odpowiednio wydłużenia albo zaliczenia okresu stażu oraz okresu nieobecności w pracy lub niepozostawania w stosunku pracy 6. Kopię sprawozdania z realizacji plany rozwoju zawodowego poświadczoną przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem 7. Kopia oceny dorobku zawodowego za okres stażu, poświadczona przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem 8. Dokument potwierdzający zmianę nazwiska (jeżeli miało to miejsce). 9. Inne dokumenty wymagane rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r., poz. 2200) |
II. Kto może załatwić sprawę: |
Nauczyciel kontraktowy, który ukończył staż i uzyskał pozytywną ocenę dorobku zawodowego za okres stażu. |
III. Miejsce załatwienia sprawy: |
Wydział Organizacyjny |
IV. Termin załatwienia sprawy: |
Wnioskodawcom, którzy złożą wnioski o podjęcie postępowania egzaminacyjnego do dnia 30 czerwca danego roku, Burmistrz Śmigla wydaje decyzję o nadaniu albo o odmowie nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego w terminie do dnia 31 sierpnia danego roku zgodnie z art. 9b ust. 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r., poz. 2215 ze zm.). |
V.Opłaty: |
Brak |
VI. Tryb odwoławczy: |
Odwołanie składa się do Wielkopolskiego Kuratora Oświaty w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Burmistrza Śmigla. |
VII. Podstawa prawna: |
Rozdział 3a ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r., poz. 2215 ze zm.), rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r., poz. 2200) |
VIII. Dodatkowe informacje: |
Kopie dokumentów składanych w postępowaniu powinny być poświadczone przez dyrektora szkoły za zgodność z oryginałem. |
IX. Data aktualizacji i osoba sporządzająca: |
22.06.2021 r. Danuta Szczepaniak |
X. Druki: |
1. Wniosek |
KLAUZULA INFORMACYJNA – postępowanie egzaminacyjne na stopień nauczyciela mianowanego
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej „RODO”) informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Śmigla z siedzibą w: Urząd Miejski Śmigla, Plac Wojska Polskiego 6 , 64-030 Śmigiel.
2. Kontakt do inspektora ochrony danych: Jarosław Bartkowiak, urzadmiejski@smigiel.pl;
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań własnych i zleconych Gminie Śmigiel na podstawie ustaw w celu wypełniania ciążących na niej obowiązków prawnych, w szczególności w celu przeprowadzenia postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego.
4. Zbieranie oraz przetwarzanie danych osobowych odbywa się więc zgodnie z treścią art. 6 ust. 1 lit. „c” RODO, na mocy którego przetwarzanie danych osobowych zgodnie z prawem ma miejsce wtedy, gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze. Przetwarzanie danych odbywa się więc na podstawie:
a. ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (tekst jednolity Dz. U. z 2021 roku, poz. 1082),
b. ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2019 roku, poz. 2215 ze zm.)
c. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 roku w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (tekst jednolity Dz. U. z 2020 roku, poz. 2200),
Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywa się również w celu wprowadzenia informacji dot. uzyskanego przez Panią/Pana stopnia awansu zawodowego do systemu informacji oświatowej prowadzonego przez Ministra Edukacji Narodowej, na podstawie ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (tekst jednolity Dz. U. z 2021 roku, poz. 584 ze zm.) i rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2019 roku w sprawie szczegółowego zakresu danych dziedzinowych gromadzonych w systemie informacji oświatowej oraz terminów przekazywania niektórych danych do bazy danych systemu informacji oświatowej (Dz. U. z 2019 r., poz. 1663).
5. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą osoby upoważnione przez Administratora Pana/Pani danych osobowych do przetwarzania danych w ramach wykonywania swoich obowiązków służbowych, członkowie komisji egzaminacyjnej powołanej przez Burmistrza Śmigla w celu i na czas przeprowadzenia postępowania egzaminacyjnego, podmioty przetwarzające, którym zostaną zlecone do wykonania przez Administratora określone czynności, a także inni odbiorcy danych np. kurierzy (placówki pocztowe), kancelarie prawne lub instytucje upoważnione na mocy prawa do otrzymania przedmiotowych danych.
6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej ani osób trzecich.
7. Pani/Pana dane osobowe (imię i nazwisko) będą publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Śmigla (w związku z wydanymi zarządzeniami powołującymi komisję), co wynika z treści przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz w/w aktów prawnych.
8. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane zgodnie z obowiązującym Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, przez 50 lat – kat BE50. Następnie Archiwum Państwowe po ekspertyzie dokumentów może podjąć decyzję o ich zniszczeniu lub przekwalifikować na kategorię A i wtedy Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Urząd Miejski Śmigla przez 25 lat od stycznia kolejnego roku po zakończeniu sprawy, a następnie zostaną przekazane do Archiwum Państwowego w Lesznie, gdzie będą przetwarzane wieczyście.
Posiada Pani/Pan prawo do:
- żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, przenoszenia a także wniesienia sprzeciwu względem ich przetwarzania - o ile uprawnienia takie wynikają wprost z przepisów RODO.
Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie dotyczących Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych;
11. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem rozpatrzenia wniosku (warunkiem ustawowym). Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.
12. Udostępnione przez Panią/Pana dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji w tym nie będą podlegały profilowaniu.
Oświadczam, że zapoznałem/am się z treścią w/w informacji.
Data
Podpis