Rejestr Danych Kontaktowych
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | akta stanu cywilnego |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Urząd Stanu Cywilnego – USC |
Rejestr Danych Kontaktowych to baza, dzięki której masz pewność, że administracja
publiczna ma dostęp do Twoich aktualnych danych kontaktowych. Po co administracji
Twoje dane kontaktowe? Pozwalają na szybki i skuteczny kontakt z Tobą,
by powiadomić Cię o:
- dokumentach gotowych do odbioru,
- rozpatrzeniu złożonych wniosków,
- potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w Twoich sprawach, prowadzonych w urzędach.
Pamiętaj! RDK nie będzie używane do rozsyłania informacji marketingowych
ani reklam, ale wyłącznie do informowania o sprawach bezpośrednio dotyczących
Ciebie. Twoje dane w RDK są bezpieczne. Dostęp do nich mają tylko administracja
publiczna i podmioty realizujące zadania publiczne.
Dane kontaktowe przekazane do RDK w każdej chwili możesz zmienić albo usunąć.
Samodzielnie decydujesz czy udostępniasz numer telefonu komórkowego czy adres
e-mail lub oba.
Wniosek można złożyć w urzędzie gminy, który ma dostęp do Rejestru Danych
Kontaktowych – niezależnie od miejsca zameldowania.
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Każdy, kto spełnia poniższe warunki:
- ma nadany numer PESEL,
- jest osobą pełnoletnią.
Uwagi:
- złożenie wniosku następuje osobiście w Urzędzie Miejskim Śmigla,
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej – za pośrednictwem profilu zaufanego lub e-dowodu. Pozwalają one potwierdzić tożsamość wnioskodawcy.
Do logowania się za pośrednictwem e-dowodu – potrzebna jest skrzynka ePUAP.
Opłaty:
Bez opłat
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych, tak aby stały się
one dostępne w Rejestrze Danych Kontaktowych następuje od razu po ich
potwierdzeniu kodem przez urzędnika. Jeśli dane mają być usunięte – zostaną one
usunięte natychmiast (nie otrzymujemy żadnego kodu potwierdzającego).
Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje
Wymagane wnioski i dokumenty:
- wniosek o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych w rejestrze danych kontaktowych, bądź wpisanie lub zmiana danych kontaktowych na dowolnym formularzu urzędowym, który zawiera sekcję RDK,
- dowód osobisty lub paszport.
- telefon lub tablet albo inne tego typu urządzenie, na które za pośrednictwem SMSa lub e-maila zostaną wysłane kody do potwierdzenia danych – jeśli dane w RDK potwierdzane są przy urzędniku.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 57)