Deklaracja dostępności cyfrowej
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI CYFROWEJ
Oświadczenie w sprawie dostępności
Urząd Miejski Śmigla zobowiązuje się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Śmigla – www.bip.smigiel.pl.
Data publikacji strony internetowej: 18.08.2018 r.
Data ostatniej aktualizacji: 07.10.2019 r.
Status pod względem zgodności
Serwis jest przystosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Może być używany na różnych platformach sprzętowych (PC, PDA, Pocket PC) i programowych (systemy operacyjne, przeglądarki internetowe)
Zgodność ze standardami:
Serwis jest zgodny ze standardami W3C:
- XHTML 1.0 Transitional
- WCAG 2.0 (WAI: A)
oraz
- Section 508
Kompatybilność
Serwis jest w pełni rozpoznawalny przez programy czytające dla niewidomych Window EYES i Jaws
Wygląd
- Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące jak np. zmiana wielkości czcionki.
- Całość serwisu oparta jest na stylach CSS.
- Jeżeli przeglądarka lub urządzenie nie wspiera CSS, zawartość strony jest nadal łatwa do odczytania.
Pomoc w nawigacji
Na wszystkich stronach znajduje się wyszukiwarka.
Możliwa jest obsługa strony wyłącznie poprzez klawiaturę – w tym celu należy użyć klawiszy TAB, ENTER oraz strzałek.
Niniejsza strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Treści niedostępne:
- Nie wszystkie pliki graficzne zawierają atrybuty alt z opisem.
- Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe.
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia 1.10.2019 r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Urząd Miejski Śmigla. Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu 25.02.2020 r.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej, osobą wyznaczoną do realizacji spraw w zakresie dostępności cyfrowej w Urzędzie Miejskim Śmigla jest pracownik sekretariatu. Kontakt możliwy jest poprzez numer telefonu 65 518 01 39 oraz adres poczty elektronicznej: sekretariat@smigiel.pl.
Wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej, wszelkie nieprawidłowości w zakresie zgodności oraz skargi należy składać tą samą drogą.
Skargi rozpatrywane są w trybie określonym przez Kodeks Postępowania Administracyjnego. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości, skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Wejście do budynku Urzędu Miejskiego Śmigla z Placu Wojska Polskiego jest dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością z dysfunkcją narządu ruchu (również poruszających się na wózkach inwalidzkich). Przed budynkiem zostało wyznaczone oraz oznakowane miejsce parkingowe dla pojazdów osób niepełnosprawnych.
Koordynacją oraz pomocą w załatwieniu spraw osobom niepełnosprawnym zajmuje się pracownicy Urzędu w pokoju nr 1 Urzędu Miejskiego Śmigla, tel. 65 518 00 03.
Toaleta dla osób z niepełnosprawnością znajduje się na parterze naprzeciwko pokoju nr 6.
W Urzędzie jest możliwość bezpłatnego skorzystania z tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. W tym celu należy zgłosić się do Biura Obsługi Mieszkańca (pokój nr 1).
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.