W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miejski Śmigla

Pl. Wojska Polskiego 6
64-030 Śmigiel

tel.: (+48) 65 518 00 03
fax: (+48) 65 518 98 23

email: urzadmiejski@smigiel.pl

NIP: 6981067425

REGON: 000530880

Gmina Śmigiel

Pl. Wojska Polskiego 6
64-030 Śmigiel

NIP: 6981722462

REGON: 411050557

TERYT: 3011053

Rozgraniczenie nieruchomości

KARTA INFORMACYJNA – URZĄD MIEJSKI ŚMIGLA

PROCEDURA WZP.6830

ROZGRANICZENIE NIERUCHOMOŚCI

Wymagane dokumenty:

Wniosek o rozgraniczenie nieruchomości

Kto może załatwić sprawę:

Właściciel nieruchomości

Miejsce załatwienia sprawy:

Wydział Zamówień Publicznych i Planowania Przestrzennego, pok. nr 5, tel. 65 5186912

Termin załatwienia sprawy:

Do 14 dni postanowienie o wszczęciu postepowania

Do 14 dni decyzja o rozgraniczeniu

Opłaty:

Brak opłat za postanowienie i decyzję oraz za złożenie dokumentu pełnomocnictwa, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika.

Tryb odwoławczy:

  • Na postanowienie o wszczęciu postępowania o rozgraniczenie nieruchomości nie służy zażalenie.
  • Od decyzji o rozgraniczeniu przysługuje prawo żądania przekazania sprawy do sądu składane za pośrednictwem wydającego decyzję w terminie 14 dni od jej doręczenia.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i Kartograficzne – Rozdział 6, (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 2101 ze zm.).
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej z dnia 14 kwietnia 1999 r. w sprawie rozgraniczenia nieruchomości  (Dz. U. z 1999 r., nr 45 poz. 453)

Dodatkowe informacje:

Po złożeniu wniosku wydane zostanie postanowienie o wszczęciu postępowania rozgraniczeniowego, na postanowienie to nie służy stronom zażalenie.

Czynności ustalenia przebiegu granic na gruncie wykonuje upoważniony geodeta.

Z czynności ustalenia przebiegu granic geodeta sporządza protokół graniczny lub akt ugody.

Ugoda zawarta przed geodetą posiada moc ugody sądowej.

Po przyjęciu do zasobu geodezyjnego dokumentacji technicznej sporządzonej przez geodetę, Wójt wydaję decyzję o rozgraniczeniu jeżeli zainteresowani właściciele nieruchomości nie zawarli ugody, a ustalenie przebiegu granicy nastąpiło na podstawie zebranych dowodów lub zgodnego oświadczenia stron.

Załączniki

Powiadom znajomego