Rozgraniczenie nieruchomości
KARTA INFORMACYJNA – URZĄD MIEJSKI ŚMIGLA |
|
PROCEDURA WZP.6830 |
ROZGRANICZENIE NIERUCHOMOŚCI |
Wymagane dokumenty: |
Wniosek o rozgraniczenie nieruchomości |
Kto może załatwić sprawę: |
Właściciel nieruchomości |
Miejsce załatwienia sprawy: |
Wydział Zamówień Publicznych i Planowania Przestrzennego, pok. nr 5, tel. 65 5186912 |
Termin załatwienia sprawy: |
Do 14 dni postanowienie o wszczęciu postepowania Do 14 dni decyzja o rozgraniczeniu |
Opłaty: |
Brak opłat za postanowienie i decyzję oraz za złożenie dokumentu pełnomocnictwa, jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika. |
Tryb odwoławczy: |
|
Podstawa prawna: |
|
Dodatkowe informacje: |
|
Po złożeniu wniosku wydane zostanie postanowienie o wszczęciu postępowania rozgraniczeniowego, na postanowienie to nie służy stronom zażalenie. Czynności ustalenia przebiegu granic na gruncie wykonuje upoważniony geodeta. Z czynności ustalenia przebiegu granic geodeta sporządza protokół graniczny lub akt ugody. Ugoda zawarta przed geodetą posiada moc ugody sądowej. Po przyjęciu do zasobu geodezyjnego dokumentacji technicznej sporządzonej przez geodetę, Wójt wydaję decyzję o rozgraniczeniu jeżeli zainteresowani właściciele nieruchomości nie zawarli ugody, a ustalenie przebiegu granicy nastąpiło na podstawie zebranych dowodów lub zgodnego oświadczenia stron. |