Ogłoszenie otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych Gminy Śmigiel w 2021 r. z zakresu ekologii i ochrony zwierząt
Ogłoszenie otwartego konkursu ofert
na realizację zadań publicznych Gminy Śmigiel w 2021 r.
z zakresu ekologii i ochrony zwierząt.
Na podstawie art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie (tj. Dz.U. z 2020 r., poz. 1057 ze zm.) ogłasza się otwarty konkurs ofert na realizację zadań publicznych w 2021 r.
Konkurs jest adresowany do organizacji pozarządowych, podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 oraz art. 11 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Zlecenie zadania i udzielanie dotacji następuje zgodnie z przepisami:
- ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz.U. z 2020 r., poz. 1057 ze zm.),
- ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2020, poz. 1175 ze zm.),
- „Programem współpracy Gminy Śmigiel z organizacjami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2021”.
- Rodzaje zadań:
- opieka nad bezdomnymi zwierzętami
- Termin realizacji zadania:
Konkurs obejmuje oferty zadań publicznych, których realizacja rozpocznie się nie prędzej niż 1 stycznia 2021 roku, a zakończy nie później niż 30 listopada 2021 r.
III. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań zgodnie z projektem budżetu Gminy Śmigiel na rok 2021 - 3 000,00 zł
Kwota powyższa może ulec zmniejszeniu w przypadku stwierdzenia, że zadanie można zrealizować mniejszym kosztem lub zaistnieje konieczność zmniejszenia budżetu w części przeznaczonej na realizację zadania z ważnych przyczyn, niemożliwych do przewidzenia w dniu ogłoszenia konkursu.
- Informacja o zadaniach tego samego rodzaju realizowanych w 2020 r. (wysokość przyznanych dotacji) – 2 800,00 zł
- Forma realizacji zadania: WSPARCIE/POWIERZENIE
- Termin i sposób składania ofert:
- oferty należy składać do dnia 18.12.2020 r. w zaklejonych kopertach z napisem „Konkurs 2021 – ekologia i ochrona zwierząt” w urnie na dokumenty mieszczącej się w holu Urzędu Miejskiego Śmigla, pl. Wojska Polskiego 6, 64-030 Śmigiel. Decyduje data wpływu.
- oferty mogą składać podmioty samodzielnie lub wspólnie z innymi podmiotami. We wniosku należy wskazać podmiot ubiegający się o dotację i odpowiedzialny za wykonanie zadania,
- do oferty należy dołączyć wymagane załączniki:
- w przypadku rejestracji podmiotu w innym rejestrze niż Krajowy Rejestr Sądowy - odpisu z rejestru lub ewidencji potwierdzający sposób reprezentacji podmiotu - Odpis musi być zgodny z aktualnym stanem faktycznym i prawnym, niezależnie od tego, kiedy został wydany,
- w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikającym z Krajowego Rejestru Sądowego lub innego właściwego rejestru - dokument potwierdzający upoważnienie do działania w imieniu oferenta(- ów),
- w ofercie nie należy zmieniać układu pytań,
- należy udzielić odpowiedzi na wszystkie pytania (oferta kompletnie wypełniona); jeśli którekolwiek pytanie nie dotyczy oferenta, czy zgłaszanego przez niego projektu, należy to jasno zaznaczyć, np. wpisać „nie dotyczy”,
Oferta musi spełniać wszystkie wymogi formalne, ustalone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tj. Dz.U. z 2020 r., poz. 1057 ze zm).
Rozpatrzeniu podlegać będą wyłącznie oferty sporządzone według wzoru zawartego w rozporządzeniu Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U.2018, poz. 2057).
VII. Pozostałe zasady i warunki przyznania dotacji na realizację zadań publicznych Gminy Śmigiel
w 2021 r.
- Wysokość przyznanej dotacji może być niższa, niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku oferent może zmniejszyć zakres rzeczowy zadania lub wycofać swoją ofertę.
- Burmistrz Śmigla może odmówić podmiotowi wyłonionemu w konkursie przyznania dotacji
i podpisania umowy, gdy okaże się, iż rzeczywisty zakres realizowanego zadania znacząco odbiega od opisanego w ofercie, podmiot lub jego reprezentanci utracą zdolność do czynności prawnych, zostaną ujawnione nieznane wcześniej okoliczności podważające wiarygodność merytoryczną lub finansową oferenta. - W przypadku rezygnacji podmiotu lub odmowy podpisania umowy przez Burmistrza Śmigla
z przyczyn opisanych wyżej, Burmistrz może zarezerwowane środki przeznaczyć na inną, wyłonioną dodatkowo ofertę, na ogłoszenie nowego konkursu lub na realizację zadania
w innym trybie przewidzianym w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. - Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania reguluje umowa pomiędzy Gminą a oferentem.
- Dotacja nie będzie przyznana na wydatki niezwiązane bezpośrednio z realizacją zadania.
- Podmioty uczestniczące w otwartym konkursie ofert i ubiegające się o dotację na realizacje zadań powinny spełniać warunki ogólne:
- posiadać osobowość prawną lub upoważnienie jednostki nadrzędnej, posiadającej osobowość prawną do złożenia oferty i podpisania umowy, dysponowania środkami finansowymi i rozliczenia,
- złożyć w terminie poprawnie i w sposób czytelny wypełnioną ofertę, zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantującą wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy,
- wykazać posiadanie: niezbędnej wiedzy, kwalifikacji, doświadczeń, kadry
i odpowiedniego zaplecza lokalowego do realizacji konkretnego zadania.- Oferent przyjmując zlecenie realizacji zadania zobowiązuje się do wykonania zadania w trybie i na zasadach określonych w zawartej umowie.
- Zadanie publiczne nie może być zrealizowane przez podmiot nie będący stroną umowy, chyba że umowa zezwala na wykonanie określonej części zadania przez taki podmiot.
- Od oferenta wymaga się informowania opinii publicznej o otrzymanej dotacji ze środków budżetu Gminy Śmigiel, a po zakończeniu zadania – złożenia szczegółowego sprawozdania merytorycznego i finansowego z wykonanego zadania zgodnie z umową o wsparcie zadania publicznego.
- Wyniki konkursu zostaną podane do publicznej wiadomości w formie wykazu umieszczonego w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP), na stronie internetowej Urzędu Miejskiego Śmigla oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego Śmigla.
VIII. Termin, tryb i kryteria rozpatrywania ofert:
- Oferta musi być zgodna z przedmiotem działania określonym w statucie organizacji.
- Oferta powinna być podpisana przez osoby statutowo upoważnione do składania oświadczeń woli w zakresie spraw majątkowych, lub ustanowionego pełnomocnika zgodnie z zapisami wynikającymi z dokumentu określającego osobowość prawną.
- Oferty na realizację zadań publicznych, o których mowa w ustawie podlegają procedurze uzupełnienia braków formalnych.
- Uzupełnienia braków formalnych dotyczyć może wyłącznie:
- uzupełnienia brakujących podpisów pod wnioskiem, w przypadku gdy wniosek nie został podpisany przez wszystkie osoby uprawnione statutowo do zaciągania
- zobowiązań majątkowych.
- złożenia podpisu pod załącznikami do wniosku przez osobę uprawnioną statutowo do zaciągania zobowiązań majątkowych.
- poświadczenia za zgodność z oryginałem złożonych dokumentów przez osobę
- uprawnioną statutowo do zaciągania zobowiązań majątkowych.
- uzupełnienia brakujących załączników.
- Wykaz wszystkich ofert, które wpłynęły w odpowiedzi na ogłoszenie o konkursie wraz
z informacją o wynikach oceny formalnej i możliwości uzupełnienia braków formalnych podlega zamieszczeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na stronach internetowych Gminy Śmigiel w terminie do 3 dni od upływu terminu składania ofert. Braki formalne podlegające uzupełnieniu, organizacje mogą uzupełniać w terminie 3 dni od daty zamieszczenia listy. - W przypadku nieusunięcia braków formalnych oferty w oznaczonym terminie, oferta zostanie odrzucona z przyczyn formalnych bez możliwości kolejnego uzupełnienia.
- Otwarcia ofert dokonają pracownicy organizujący konkurs.
- Rozpatrzenie ofert nastąpi w nieprzekraczalnym terminie 30 dni od upływu terminu składania ofert.
- Oferty spełniające wymogi formalne opiniowane będą przez Komisję Konkursową powołaną przez Burmistrza Śmigla.
- Ocenie podlegają następujące kryteria:
- Charakter zaproponowanego zadania jest zgodny z ogłoszeniem Burmistrza Śmigla, 0-5 pkt
- Celowość realizacji zadania – uzasadnienie potrzeby realizacji zadania, określenie grupy docelowej, spójność zaplanowanych działań i ich rozplanowanie w czasie, 0-5 pkt
- Przewidywane efekty realizacji zadania, 0-5 pkt
- Prawidłowość i przejrzystość budżetu- czy budżet jest prawidłowo sporządzony, kompleksowy, czytelny (zrozumiały), 0-5 pkt
- Rodzaj i celowość planowanych kosztów – klarowność kalkulacji kosztów, realność stosowanych stawek jednostkowych, 0-5 pkt
- Finansowy wkład własny –podział punktów zależny od jego wysokości:
- powyżej 10% do 20% - 1 punkt
- powyżej 20% do 30% - 2 punkty
- powyżej 30% do 35% - 3 punkty
- powyżej 35% do 40% - 4 punkty
- powyżej 40% - 5 punktów
- Zasoby osobowe i doświadczenie wnioskodawcy – doświadczenie w realizacji podobnych zadań, kompetencje osób zaangażowanych w realizację zadania – zatrudnionych
i wolontariuszy, 0-5 pkt
Wymagany wkład własny: minimum 10% wartości projektu - środki własne finansowe lub osobowe.
Maksymalna ilość punktów do uzyskania: 35
Liczba punktów wymagalnych: 15
Liczba uzyskanych punktów stanowi średnią arytmetyczną punktów przyznanych przez oceniających.
- Postanowienia końcowe:
- Kwota przyznanej dotacji może być niższa od wnioskowanej.
- Zastrzega się możliwość nierozstrzygnięcia konkursu w poszczególnych zadaniach, bez prawa do odwołania.
Burmistrz Śmigla
/-/ Małgorzata Adamczak