KARTA  INFORMACYJNA
URZĄD STANU CYWILNEGO ŚMIGIEL
 
PROCEDURA USC – XX

Sporządzenie testamentu


Wymagane dokumenty

Do wglądu:

  • dowody osobiste osób uczestniczących przy sporządzeniu testamentu.

Opłaty

Opłata skarbowa:

  • za sporządzenie testamentu - 22,00 zł.

Termin załatwienia sprawy

Niezwłocznie -  po uprzednim uzgodnieniu terminu telefonicznie.

Miejsce załatwienia sprawy/ osoba odpowiedzialna

Urząd Stanu Cywilnego w Śmiglu, Plac Wojska Polskiego 6, 64-030 Śmigiel. Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Śmiglu tel. (65)5186903

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.

Uwagi – inne informacje

  1. Oświadczenie, wskazujące osobę lub osoby, które mają nabyć pozostały po spadkodawcy spadek, musi być złożone przez spadkodawcę osobiście i ustnie w obecności Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego pokój nr 9 
  2. Podczas składania przez spadkodawcę oświadczenia woli oprócz kierownika USC powinny być obecne dwie inne osoby jako świadkowie testamentu.
  3. Świadkiem nie może być przy sporządzaniu testamentu osoba:
    • nie mająca zdolności prawnej (małoletnia lub ubezwłasnowolniona),
    • niewidoma, głucha lub niema,
    • nie mogąca czytać i pisać,
    • nie władająca językiem, w którym spadkodawca składa swe oświadczenie,
    • skazana za fałszywe zeznania,
    • dla której w tym testamencie została przewidziana jakakolwiek korzyść, a także małżonek tej osoby, jej krewni i powinowaci pierwszego i drugiego stopnia oraz osoby pozostające z nią w stosunku przysposobienia.
  4. Z tej formy testamentu nie mogą korzystać osoby nieme lub głuche.

Podstawa prawna

Art. 951 § 1 i 2 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 380).

Załączniki:

klauzula RODO