KARTA INFORMACYJNA – URZĄD MIEJSKI ŚMIGLA

PROCEDURA WO-01

Przeprowadzenie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego

I. Wymagane dokumenty:

1. Wniosek o wszczęcie postępowania

2. Klauzula informacyjna

3. Poświadczone kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe (wraz z suplementami jeżeli były one wydane)

4. Poświadczona kopia aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego wraz z uzasadnieniem.

5. Zaświadczenie dyrektora szkoły zawierające informacje o:

  1. wymiarze zatrudnienia nauczyciela oraz nauczanym przez niego przedmiocie lub rodzaju prowadzonych zajęć w dniu wydania zaświadczenia oraz w okresie odbywania stażu; w przypadku nauczyciela, który w okresie odbywania stażu zmienił miejsce zatrudnienia, oraz nauczyciela zatrudnionego w kilku szkołach, w każdej w wymiarze niższym niż połowa obowiązkowego wymiaru zajęć, łącznie w wymiarze co najmniej połowy obowiązkowego wymiaru zajęć, należy załączyć zaświadczenia ze wszystkich szkół, w których nauczyciel był zatrudniony w okresie stażu,
  2. dacie zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego nauczyciela,
  3. dacie złożenia przez nauczyciela sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego,
  4. uzyskanej przez nauczyciela ocenie dorobku zawodowego za okres stażu oraz dacie jej dokonania, a w przypadku nauczyciela, który w okresie odbywania stażu zmienił miejsce zatrudnienia - także o ocenie dorobku zawodowego za okres stażu odbytego w poprzednim miejscu zatrudnienia;

6. Dokument potwierdzający zmianę nazwiska (jeżeli miało to miejsce).

7. Inne dokumenty wymagane rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013 r., poz. 393)

II. Kto może załatwić sprawę:

Nauczyciel kontraktowy, który ukończył staż i uzyskał pozytywną ocenę dorobku zawodowego za okres stażu.

III. Miejsce załatwienia sprawy:

Wydział Organizacyjny

Urząd Miejski Śmigla

Pl. Wojska Polskiego 6

64-030 Śmigiel

Pok. 24

Tel. 655186906

IV. Termin załatwienia sprawy:

Wnioskodawcom, którzy złożą wnioski o podjęcie postępowania egzaminacyjnego do dnia 30 czerwca danego roku, Burmistrz Śmigla wydaje decyzję o nadaniu albo o odmowie nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego w terminie do dnia 31 sierpnia danego roku zgodnie z art. 9b ust. 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 967).

Natomiast wnioskodawcom, którzy złożą wnioski o podjęcie postępowania egzaminacyjnego do dnia 31 października danego roku, Burmistrz Śmigla wydaje decyzję o nadaniu albo o odmowie nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego w terminie do dnia 31 grudnia danego roku zgodnie z art. 9b ust. 3a ustawy Karta Nauczyciela.

V.Opłaty:

Brak

VI. Tryb odwoławczy:

Odwołanie składa się do Wielkopolskiego Kuratora Oświaty w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem Burmistrza Śmigla.

VII. Podstawa prawna:

Rozdział 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 967), rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013 r., poz. 393)

VIII. Dodatkowe informacje:

Kopie dokumentów składanych w postępowaniu powinny być poświadczone zgodnie z art. 76a ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1257, ze zm.).

IX. Data aktualizacji i osoba sporządzająca:

13.06.2018 r. Danuta Szczepaniak

X. Druki:

1. Wniosek

2. Klauzula informacyjna

KLAUZULA INFORMACYJNA – postępowanie egzaminacyjne na stopień nauczyciela mianowanegoZgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej „RODO”) informuję, iż:
  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Burmistrz Śmigla z siedzibą w: Urząd Miejski Śmigla, Plac Wojska Polskiego 6 , 64-030 Śmigiel.
  2. Kontakt do inspektora ochrony danych: Jarosław Bartkowiak, urzadmiejski@smigiel.pl;
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań własnych i zleconych Gminie Śmigiel na podstawie ustaw w celu wypełniania ciążących na niej obowiązków prawnych, w szczególności w celu przeprowadzenia postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego. 
  4. Zbieranie oraz przetwarzanie danych osobowych odbywa się więc zgodnie z treścią art. 6 ust. 1 lit. „c” RODO, na mocy którego przetwarzanie danych osobowych zgodnie z prawem ma miejsce wtedy, gdy przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze. Przetwarzanie danych odbywa się więc na  podstawie: a. ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018 roku, poz. 996),  b. ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2018 roku, poz. 967)  c. rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 roku w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. z 2013 roku, poz. 393), Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbywa się również w celu wprowadzenia informacji dot. uzyskanego przez Panią/Pana stopnia awansu zawodowego do systemu informacji oświatowej prowadzonego przez Ministra Edukacji Narodowej, na podstawie ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2017 roku, poz. 2159 ze zm.) i rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 roku w sprawie szczegółowego zakresu danych dziedzinowych gromadzonych w systemie informacji oświatowej oraz terminów przekazywania niektórych danych do bazy danych systemu informacji oświatowej (Dz. U. z 2017 r., poz. 1653 ze zm.).
  5. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą osoby upoważnione przez Administratora Pana/Pani danych osobowych do przetwarzania danych w ramach wykonywania swoich obowiązków służbowych, członkowie komisji egzaminacyjnej powołanej przez Burmistrza Śmigla w celu i na czas przeprowadzenia postępowania egzaminacyjnego, podmioty przetwarzające, którym zostaną zlecone do wykonania przez Administratora określone czynności, a także inni odbiorcy danych np. kurierzy (placówki pocztowe), kancelarie prawne lub instytucje upoważnione na mocy prawa do otrzymania przedmiotowych danych.
  6. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej ani osób trzecich.
  7. Pani/Pana dane osobowe (imię i nazwisko) będą publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego Śmigla (w związku z wydanymi zarządzeniami powołującymi komisję), co wynika z treści przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz w/w aktów prawnych.
  8. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane  zgodnie z obowiązującym Jednolitym Rzeczowym Wykazem Akt, przez 50 lat – kat BE50. Następnie Archiwum Państwowe po ekspertyzie dokumentów może podjąć decyzję o ich zniszczeniu lub przekwalifikować na kategorię A i wtedy Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez Urząd Miejski Śmigla przez 25 lat od stycznia kolejnego roku po zakończeniu sprawy, a następnie zostaną przekazane do Archiwum Państwowego w Lesznie, gdzie będą przetwarzane wieczyście.
  9. Posiada Pani/Pan prawo do: żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania, przenoszenia a także wniesienia sprzeciwu względem ich przetwarzania - o ile uprawnienia takie wynikają wprost z przepisów RODO.
  10. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie dotyczących Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. 
  11. Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest warunkiem rozpatrzenia wniosku (warunkiem ustawowym). Jest Pan/Pani zobowiązana do ich podania a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.  12. Udostępnione przez Panią/Pana dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji w tym nie będą podlegały profilowaniu.


Oświadczam, że zapoznałem/am się z treścią w/w informacji.

Data: Podpis:


Załączniki:

Wniosek o mianowanie