Rejestr Danych Kontaktowych

Rejestr Danych Kontaktowych to baza, dzięki której masz pewność, że administracja
publiczna ma dostęp do Twoich aktualnych danych kontaktowych. Po co administracji
Twoje dane kontaktowe? Pozwalają na szybki i skuteczny kontakt z Tobą,
by powiadomić Cię o:

  • dokumentach gotowych do odbioru,
  • rozpatrzeniu złożonych wniosków,
  •  potrzebie uzupełnienia dokumentów lub informacji w Twoich sprawach, prowadzonych w urzędach.

Pamiętaj! RDK nie będzie używane do rozsyłania informacji marketingowych
ani reklam, ale wyłącznie do informowania o sprawach bezpośrednio dotyczących
Ciebie. Twoje dane w RDK są bezpieczne. Dostęp do nich mają tylko administracja
publiczna i podmioty realizujące zadania publiczne.

Dane kontaktowe przekazane do RDK w każdej chwili możesz zmienić albo usunąć.
Samodzielnie decydujesz czy udostępniasz numer telefonu komórkowego czy adres
e-mail lub oba.

Wniosek można złożyć w urzędzie gminy, który ma dostęp do Rejestru Danych
Kontaktowych – niezależnie od miejsca zameldowania.

Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
Każdy, kto spełnia poniższe warunki:

  • ma nadany numer PESEL,
  • jest osobą pełnoletnią.

Uwagi:
  • złożenie wniosku następuje osobiście w Urzędzie Miejskim Śmigla,
  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej – za pośrednictwem profilu zaufanego lub e-dowodu. Pozwalają one potwierdzić tożsamość wnioskodawcy.
    Do logowania się za pośrednictwem e-dowodu – potrzebna jest skrzynka ePUAP.
Opłaty:
Bez opłat

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych, tak aby stały się
one dostępne w Rejestrze Danych Kontaktowych następuje od razu po ich
potwierdzeniu kodem przez urzędnika. Jeśli dane mają być usunięte – zostaną one
usunięte natychmiast (nie otrzymujemy żadnego kodu potwierdzającego).

Tryb odwoławczy:
Nie przysługuje

Wymagane wnioski i dokumenty:
  • wniosek o przekazanie/aktualizację/usunięcie danych kontaktowych w rejestrze danych kontaktowych, bądź wpisanie lub zmiana danych kontaktowych na dowolnym formularzu urzędowym, który zawiera sekcję RDK,
  • dowód osobisty lub paszport.
  • telefon lub tablet albo inne tego typu urządzenie, na które za pośrednictwem SMSa lub e-maila zostaną wysłane kody do potwierdzenia danych – jeśli dane w RDK potwierdzane są przy urzędniku.

Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 16 października 2019 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności
podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U.2019
poz. 2294)


Załączniki:

Rejestr Danych Kontaktowych
Rejestr Danych Kontaktowych - wniosek
załacznik nr 4_klauzula rdk-1